Co je příčinou nárůstu automobilové dopravy? Lze rychlou dopravou 
              ušetřit čas? Vyřeší dálnice D3 současné problémy silnice I/3? Jak 
              snížit vysokou nehodovost?
           
          
            O tom i o dalších problémech dopravy mohou zájemci získat informace 
              na diskusním večeru s dopravním poradcem ing. Tomášem Otepkou, který 
              pořádají občanská sdružení Jihočeské matky, Calla a Duha ve čtvrtek 
              13. listopadu 2003 od 18 hodin v salonku hotelu Slovanský dům v 
              Kaplici.
           
          
            Místo konání této akce nebylo zvoleno náhodně. Před časem, po tragické 
              nehodě autobusu na silnici I/3 u Nažidel, při níž přišlo o život 
              19 lidí a mnozí z pasažérů byli těžce zraněni, byly ekologické organizace 
              obviněny některými regionálními politiky, že tuto havárii zavinily 
              svým úsilím o zastavení stavby dálnice D3. V Kaplici vznikla petiční 
              akce místních občanů, žádajících urychlenou výstavbu dálnice a "potrestání 
              viníků nehody - ekologických organizací".
           
          
            V těchto dnech probíhá soudní řízení ke zjištění míry zavinění 
              osudové havárie. Na základě dosavadních výsledků vyšetřování obvinil 
              státní zástupce řidiče autobusu z obecného ohrožení a z padělání 
              veřejné listiny, neboť jel nepřiměřenou rychlostí a navíc bez řádného 
              oprávnění k řízení vozidel hromadné dopravy. Rozhodnutí soudu lze 
              očekávat v nejbližších dnech.
           
          Právě teď je tedy vhodná doba znovu zvážit, jaká mohou být nejrychlejší 
            a nejúčinnější variantní řešení nápravy nebezpečných míst na mezinárodní 
            komunikaci z Českých Budějovic ke státní hranici s Rakouskem, jež 
            by byla zároveň také šetrná vůči přírodě i státní kase. Občanská sdružení 
            navrhují urychlené úpravy stávající silnice o dostatečný počet stoupacích 
            pruhů, nápravu jejích nejzávažnějších dopravních závad a požadují 
            důsledný postup policie při kontrole dodržování dopravních předpisů. 
            Pro budoucí koridor mezinárodní rychlostní komunikace, pokud bude 
            nezbytná její realizace, navrhují využití podstatné části stávající 
            silnice I/3.