Tisková zpráva Sdružení Calla  
ze dne 20. 6. 2003 
"Veřejnost má poslední 
  šanci vyjádřit se k EIA dokumentaci dálnice D3" 
 
 Dlouho diskutovaná výstavba rychlostní komunikace z Českých Budějovic 
  do Dolního Dvořiště, v poslední době medializovaná hlavně v souvislosti s nehodou 
  autobusu u Nažidel, se pomalu stává aktuální.
  Ministerstvo životního prostředí v minulých dnech zveřejnilo dokumentaci o vlivu 
  stavby na životní prostředí (tzv. EIA) zpracovanou EIA Servisem, 
  k níž může veřejnost do 15. července podávat své připomínky příslušným správním 
  úřadům. Poté vybraný odborník na základě zaslaných připomínek veřejnosti a dotčených 
  organizací zpracuje posudek, který se bude veřejně projednávat. Na základě odborných 
  vyjádření a výsledku veřejného projednání vydá příslušný správní úřad své stanovisko, 
  ke kterému musí stavební úřad přihlédnout, ale není pro něj závazné.
  Do dokumentace vlivu stavby na životní prostředí lze nahlédnou na správních 
  úřadech obcí, již se stavba bezprostředně dotýká (seznam je součástí přílohy). 
  Kromě toho nabízí Sdružení Calla možnost seznámit se s podstatnou částí dokumentu 
  ve své kanceláři (Fráni Šrámka 35, České Budějovice), kde lze po předcházející 
  telefonické domluvě získat i další informace. 
  
   Jakou roli budou hrát v dalším procesu tato dvě odlišná hodnocení?
  
  Z dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí návrhu koncepce rozvoje 
  dopravních sítí v ČR do roku 2010 zpracované RNDr. Miroslavem Martišem:
  "Ekologicky nejzranitelnější úsek je mezi Českými Budějovicemi a 
  Dolním Dvořištěm. Zde je s ohledem na četná křížení s biokoridory a 
  mimořádně cenné přírodní podmínky možno akceptovat vedení trasy jen v co nejtěsnějším 
  souběhu se stávající stopou I/3 a při naplnění odpovídajících zmírňujících, 
  nápravných a kompenzačních opatření. Z důvodu omezené ekologické proveditelnosti 
  i předpokládané dopravní zátěže lze uvažovat jen dvoupruh s potřebnými přídavnými 
  pruhy ( a obchvaty sídel ).
  Ekologicky optimální je varianta, jež předpokládá modernizaci silnice 
  I/3 ve zhruba stávající stopě (s obchvaty sídel a potřebnými přídavnými pruhy)."
  
  Citujeme z EIA dokumentace zpracované RNDr. Vojtěchem Vyhnálkem CSc.:
  "Z hlediska posuzování negativního vlivu výstavby a provozu rychlostní silnice 
  R3 na životní prostředí lze konstatovat, že stavba je akceptovatelná ve všech 
  posuzovaných variantách. Žádná z variant nevykazuje tak závažné negativní 
  vlivy na životní propstředí, a zdraví obyvatel, aby bylo nutné její případnou 
  realizaci vyloučit."
  
  Příloha: Seznam správních 
  úřadů s veřejně přístupnou dokumentací.
  
Další informace:
  
 Markéta Šubrtová, Sdružení Calla, tel. 387 310 166
  RNDr. Miroslav Martiš, CSc., Ústav aplikované ekologie LF ČZU, tel. 321 697 
  500
  RNDr. Vojtěch Vyhnálek, CSc., EIA Seris s.r.o., tel. 386 354 942
  
Příloha: Dokumentace o hodnocení vlivů 
  na životní prostředí je přístupná na následujících úřadech: Magistrát města 
  České Budějovice (Odbor životního prostředí), Krajský úřad Jihočeského kraje, 
  Česká inspekce životního prostředí - OI České Budějovice, OÚ Rudolfov, OÚ Dobrá 
  Voda u Českých Budějovic, OÚ Staré Hodějovice, OÚ Vidov, OÚ Včelná, OÚ Kamenný 
  Újezd, MÚ Český Krumlov, OÚ Dolní Třebonín, MÚ Velešín, OÚ Zubčice, OÚ Netřebice, 
  MÚ Kaplice, OÚ Bujanov a OÚ Dolní Dvořiště.