| 
 | Tiskové zprávy Tiskové zprávy
   Tisková zpráva Sdružení Calla ze dne 18. 5. 2004  "Dálnice D3/R3 - naše spása?" 
  
    
  Sdružení Calla vydalo za podpory Nadace Partnerství informační skládačku 
    týkající se problematiky výstavby dálnice D3, respektive rychlostní komunikace 
    R3 v úseku České Budějovice - státní hranice s Rakouskem. Účelem tohoto informačního 
    materiálu je zlepšit povědomí široké veřejnosti o všech aspektech této dopravní 
    stavby. Informační skládačku případně další informace týkající se problematiky 
    dálnice D3/R3 je možné získat v kanceláři Sdružení Calla (Fráni Šrámka 35, 
    České Budějovice) případně na internetu: http://calla.ecn.cz.Informační skládačka si také klade za cíl vyvrátit některá nepravdivá populistická 
    tvrzení, která se v současné době o dálnici D3/R3 šíří. Jedním z nich je i 
    spojování výstavby dálnice s rozvojem regionu. To v praxi nebylo nikdy potvrzeno, 
    naopak odborné studie to vyvracejí.
 
  "Všem zájemcům o tuto problematiku bych doporučovala si přečíst 
    studii "Jak dálnice (ne)prospívají regionálnímu rozvoji", kterou vydal 
    Český a slovenský dopravní klub. V ní je uvedeno, že rozvoj regionu není podmíněn 
    vybudováním nové silniční infrastruktury, ale splněním jiných klíčových faktorů 
    (např. pracovní síla, veřejná infrastruktura atd.). Oblasti s horší přístupností 
    prosperují často lépe než oblasti vysoce přístupné. Pro příklady z praxe nemusíme 
    chodit daleko, stačí navštívit např. Pelhřimov", říká Markéta 
    Šišková ze Sdružení Calla Dalším mýtem, kterým zastánci dálnic ospravedlňují jejich výstavbu, je fráze, 
  že dálnice řeší dopravní problémy přetížených komunikací.Toto tvrzení vyvrací 
  odborný komentář ing. Tomáše Otepky k Dokumentaci o hodnocení vlivu na životní 
  prostředí rychlostní komunikace R3 v úseku hranice okresu Český Krumlov - Dolní 
  Dvořiště (tzv. EIA), v němž jednoznačně potvrzuje, že po vybudování dálnice 
  D3 respektive rychlostní komunikace R3 dojde k většímu nárůstu dopravy než při 
  nulové variantě. Jedná se o tzv. dopravní indukci. Tento jev lze zjednodušeně 
  vyjádřit jako přímou úměru mezi množstvím dopravní infrastruktury a objemem 
  dopravy. Další informace:Markéta Šišková, Sdružení Calla, tel. 387 310 16
 6Ing. Tomáš Otepka, tel. 606 792 679
 nahoru	
	
	 |