Takový je závěr oponentní studie 
                                            dopravního poradce ing. Tomáše Otepky 
                                            k Dokumentaci o hodnocení vlivu na 
                                            životní prostředí rychlostní komunikace 
                                            R3 v úseku hranice okresu Český Krumlov 
                                            - Dolní Dvořiště (tzv. EIA). Vypracování 
                                            tohoto odborného posudku si objednalo 
                                            Sdružení Calla, kterému se současná 
                                            EIA dokumentace jeví jako nevěrohodná. 
                                            Výsledky této studie budou představeny 
                                            na veřejné besedě, která se uskuteční 
                                            ve středu 25. února od 18 hodin v 
                                            galerii Měsíc ve dne (Nová ul. 3) 
                                            v Českých Budějovicích.
                                         
                                        
                                          "Tato studie nám potvrdila 
                                            jev, který je již nějakou dobu odborné 
                                            veřejnosti známý a to, že nová komunikace 
                                            tzv. indukuje (přitahuje) dopravu. 
                                            Tento jev lze zjednodušeně vyjádřit 
                                            jako přímou úměru mezi množstvím dopravní 
                                            infrastruktury a objemem dopravy. 
                                            To znamená, že čím větší prostor danému 
                                            druhu dopravy poskytneme, tím větší 
                                            bude její objem. Stavět novou dálnici, 
                                            abychom ulehčili současné přetížené 
                                            silnici se tedy z dopravního hlediska 
                                            jeví jako kontraprodutivní.", 
                                            říká Markéta Šišková ze Sdružení Calla.
                                         
                                        
                                          K tomuto problému ve své studii ing. 
                                            T. Otepka uvádí: "Při porovnání 
                                            obou, podle mého názoru, plně srovnatelných 
                                            scénářů, dojdeme ke zjištění, že celková 
                                            intenzita v silničním dopravním koridoru 
                                            II/603 I/3) a R3 v roce 2020 v porovnání 
                                            s I/3 v roce 2020 je citelně vyšší. 
                                            Nárůst intenzit v závislosti na úseku 
                                            se pohybuje ve dvacetiletém mezidobí 
                                            v rozmezí 44 až 117%."
                                         
                                        Další závěr, který z posudku vyplývá 
                                          je, že velikost mezinárodní dopravy 
                                          (v roce 2000 byla cca 23%) je na současné 
                                          komunikaci I/3 výrazně menší než objem 
                                          dopravy regionální. Ve výhledovém časovém 
                                          období, tedy do roku 2020, by při nulové 
                                          variantě (bez R3) došlo k minimálnímu 
                                          nárůstu tranzitní dopravy. Při realizaci 
                                          dálnice D3 resp. rychlostní komunikace 
                                          bude nárůst znatelnější (26%), ale přesto 
                                          nebude tranzitní doprava tvořit ani 
                                          polovinu celkové dopravy na této komunikaci.