| 
 | Tiskové zprávy Tiskové zprávy
   Společná tisková zpráva sdružení 
  Calla a ROSA, o.p.s. ze dne 20. 11. 2006  Doprava v Budějovicích: Ekoporadci se sešli s náměstkyní primátora  Zástupci Rosy a Cally, eko-poradci Pavel Hrubý a Petr Drahoš, se sešli s náměstkyní 
  primátora Českých Budějovic Ivanou Popelovou, aby s ní projednali podněty občanů 
  ohledně dopravní situace ve městě sesbírané během Evropského dne bez aut. "Už 
  delší dobu zaznamenáváme kritické hlasy obyvatel Budějovic, hlavně k podmínkám 
  pro chodce a cyklisty ve městě. Chceme tímto dosáhnout toho, aby se město k 
  těmto připomínkám alespoň vyjádřilo a podněty občanů nezapadly", řekl 
  poradce Rosy Pavel Hrubý.   Paní náměstkyně Popelová zmínila plány města pro rozvoj cyklistické dopravy. 
  Některé z nich se přímo týkají problémů uvedených v anketě občany, např. lepší 
  propojení Suchého Vrbného, sídliště Máj a Nemanic s centrem města a průjezdnost 
  Průmyslové ulice po cyklostezce. Se zástupci Rosy a Cally se shodla i v nutnosti 
  regulovat individuální automobilovou dopravu v centru města. Úpravy některých 
  míst však označila za obtížné, někdy až nemožné. Kupříkladu je neprůchodné vyznačit 
  úzké pruhy pro cyklisty na Sadech nebo Lannově třídě kvůli přístupu českobudějovického 
  dopravního inspektorátu Policie ČR, do jejíž působnosti toto spadá. "Policie 
  se drží striktního výkladu zákona, podle kterého má jízdní pruh mít šířku alespoň 
  2,5 m", říká Popelová. Dokud se tedy nezmění přístup dopravní policie 
  nebo příslušná legislativa, cyklostezek jako např. v Plzni nebo Břeclavi se 
  hned tak nedočkáme. Policie se též brání zřízení přechodu pro chodce přes Rudolfovskou 
  třídu v blízkosti Jeronýmovy ulice, ačkoliv je přecházení díky hustému provozu 
  v těchto místech nepříliš bezpečné. Do kategorie neuskutečnitelných patří průjezdnost 
  Dlouhého mostu pro cyklisty mimo vozovku. Jeho architekt totiž nepřipouští žádné 
  úpravy zábradlí, které je pro cyklistickou dopravu po stranách mostu příliš 
  nízké. Určitou první vlaštovkou bude však nefalšovaný přejezd pro cyklisty s 
  dopravní signalizací, se kterým se počítá přes rušnou výpadovku na Plzeň ze 
  sídliště Vltava v blízkosti obchodu Lidl vedle stávajícího přechodu pro pěší 
  na stezku podél řeky.  Paní náměstkyně Popelová přislíbila předat anketní podněty pracovníkům odboru 
  architektury na magistrátu města a jejich vyjádření k jednotlivým připomínkám 
  ekoporadně Rosa. "Tento komentář vystavíme na našich webových stránkách 
  a veřejnost o tom budeme rádi informovat", řekl Hrubý.[1]  Je vidět snaha magistrátu dělat něco pro cyklisty a pro preferenci MHD, paradoxně 
  ale chybí ohled na pěší, kterými jsme prakticky všichni. Chodci musí stále někde 
  čekat, zelená na přechodech ve většině případů jen blikne, červená mnohdy svítí 
  i při nízkém provozu, kdy žádné auto dlouho nejede. "Vývoj v Budějovicích sledujeme a snažíme se zlepšovat situaci nejzranitelnějších 
  účastníků provozu - pěších a cyklistů. Organizujeme různé osvětové akce s odborníky 
  i zástupci města a komunálními politiky - přednášky, panelové diskuse a besedy 
  a uvítali bychom, kdyby tyto aktivity město podpořilo i finančně", 
  uzavírá Petr Drahoš z Cally.   [1] WWW stránky ekologické poradny Rosa: <www.rosa.ecn.cz> Kontakty:Petr Drahoš, Sdružení Calla
 telefon: 387 311 381, email: petr.drahos(zavinac)calla.cz
 Pavel Hrubý, Společnost Rosa
 telefon: 387 432 030, email: hruby(zavinac)rosa.ecn.cz
 |