Tisková zpráva ze dne 13. 1. 2010
Dopravní politika Českých Budějovic je postavená na hlavu
Další křižovatka má vzniknout na rozhraní ulic Pražská a Nerudova. Návrh je nyní ve fázi územního řízení. Je to další z mnoha projektů obdobného typu, které plánuje radnice. Propojit klidnou čtvrť u Stromovky s komunikací Na dlouhé louce se zatím díky odporu místních občanů nepodařilo, prosadilo se však zprůjezdnění Modrého mostu a uvažuje se o dalších dopravních změnách. Počítá se s novými křižovatkami na městských okruzích (Na Dlouhé louce, Strakonická)a vzniknout mají nová zprůjezdnění dosud klidných čtvrtí (Kostelní, L.B. Schneidera). Chybí však laická i odborná diskuze.
Na rušné ulici Pražská, v místě, kde v hojné míře přebíhají děti do školy v Nerudově ulici má vzniknout další dopravní propojení. Ve velice krátkém úseku mezi křižovatkou na Strakonické a IGY Centra tak vznikne třetí křižovatka. Jaký je smysl této dopravní změny se ptají především obyvatelé dosud klidné čtvrti Nerudovy ulice. Vůči navrhované územní změně se hodlají aktivně bránit.
"Je s podivem, že nápady politiků nejsou koordinovány alespoň dopravními experty a územními plánovači magistrátu města." dodává Pavla Matějková. Dopravní zkratky tohoto typu sice mohou být z laického hlediska jistým řešením kolapsů dopravy, ovšem řešením pouze dočasným, s nevratným vlivem na prostředí a obyvatele. Je známo, že čím více plochy (nejen parkovací) se poskytne autům ve městě, tím se zvýší potřeba používat automobily, a tím větší jsou přímou úměrou nároky pro ně. Rozmělňování dopravy tímto způsobem neřeší dopravu komplexním, nýbrž pouze dílčím a zcela nesystematickým způsobem.
Veřejné projednání záměru propojení ulic Pražská a Nerudova se uskuteční 14. ledna v 8 hodin na Stavebním úřadě Magistrátu města České Budějovice, Kněžská 19, místnost 313 (2. patro).
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti a Nadací VIA.